Nakupovanje nove dišave je lahko zastrašujoče in precej stresno. Naj se sliši še tako smešno. A tako dejansko je. Še posebej, če sploh ne vemo, kje začeti. Saj veste tista situacija ko stopite v drogerijo ali parfumerijo okrog vas pa polne stene dišav od tal do stropa. In naenkrat se poruši tisto vaše raziskovanje doma. Kje sploh začeti? Kaj povonjati? Kaj in kako testirati? Poslušati prodajalko dišav ali zaupati sebi?
Z nekaj nasveti pri roki, se lahko počutimo varno in samozavestno ko prestopimo to iluzorno ozemlje v naši najljubši veleblagovnici oziroma ko prestopimo prag parfumerije ali drogerije. Saj veste – če imamo neke smernice je veliko lažje. Če imamo nekaj nasvetov in če poznamo nekaj trikov je veliko lažje.
Predstavljamo vam šest najboljših korakov za nakup dišave ter kako postopati v drogerijah oziroma parfumerijah. Pravzaprav vam bomo danes predstavili le prve tri, za naslednje tri pa bo potrebno še malce počakati, a obljubimo da se bo čakanje vsekakor izplačalo.
Korak 1: SPOZNAJTE SEBE in vaše okuse
Odgovorite na nekaj osnovnih vprašanj, kot so; kako bi opisali svojo osebnost? Kakšen je vaš stil? Katere so najljubše stvari? Kam bi radi potovali na naslednje potovanje? Kakšna je tvoja najljubša hrana? Tako boste spoznali kakšen je sploh vaš osebni stil? Ste klasični, pustolovski, romantični?
Potem poskusite spomniti, kateri je tisti vonj, ki vas je v življenju že kdaj pozitivno presenetil? Na primer, vonj babičinega vrta ali vonj morske soli oceana, kjer ste ste preživeli družinske počitnice. Morda je to cimet? Vanilija? Ali so to bolj cvetlični vonji, ki jih lahko zaznate že ob obisku kakšne cvetličarne? Ti vonji so lahko tisti, ki bi jih lahko zelo oboževali tudi v dišavi.
Ali pa bi morda radi pomirili določen spomin z vonjem, na primer z nošenjem parfuma, ki vas spominja na cvetje v vašem poročnem šopki ali vrtu zelišč, ki ste ga posadili v svojem prvem domu?
Ko poiščete svojo dušo in če želite izvedeti več o sebi in svojih pozitivnih izkušnjah z vonjem, si zastavite najpomembnejše vprašanje o tem, kaj vam diši in kaj vam ne diši? Ali vam je všeč vonj vrtnic? Ali vas navdahne vonj rožmarina? Katera dišava vam je bila v preteklosti všeč in katere ste sovražili?
Na to temo obstaja veliko člankov, a največ boste izvedeli, če se boste poglobili vase in ugotovili kdo resnično ste.
Odgovore na ta vprašanja vam daje smer, ko se soočate s številnimi dišavami. Dajo vam nekaj namigov za iskanje in vam omogočajo, da odgovorite na vprašanja, ki jih bodo prodajalci verjetno vprašali ko vam bodo skušali ponuditi najboljši vonj za vas. In takrat boste znali odgovoriti, kljub temu, da boste že malce omamljeni od vseh ponujenih dišav.
Korak 2: RAZISKUJTE – ne samo o sebi temveč tudi o dišavah
Pobrksate po spletu in poiščite parfumske strani (ena od takšnih je tudi naša) in preberite ter dobro preverite opise dišav. Obiščite parfumse bloge in preberite mnenja. V poplavi blogerski in vlogrskih kanalov boste zagotovo našli kakšnega, ki vam bo veliko dal tudi v smeri dišav in mnenj iz prve roke. Raziskujte pa tudi, katera parfumska hiša, bi vam bila morda lahko pisana na kožo? So to morda glavne parfumske hiše (Dior, Gucci, Gucci itd.)? Ali so to kakšne manjše znamke? Nato preverite njihove novosti. Preverite dišave ki vas zanimajo tako, da lahko ciljate na specifična stojala parfumov. Tako boste veliko manj v stresu, saj se bo vaš izbor hitro skrčil. In naenkrat pred vami več ne bo 3000 različnih dišav, temveč morda le še 50. V različnih dneh se lahko odločite, da se osredotočite na različna stojala dišav. Na primer en dan preverite dišave Estee Lauder, drugi dan Gucci tretji dan morda Nino Ricci. Tako boste morda lažje izbrali tudi posamezno dišavo.
Korak 3: Ukvarjanje s prodajalci
To je pogosto najbolj zastrašujoči del nakupovanja parfumov. Prodajalci imajo naravno nadarjenost, da se počutite, kot da zapravljate svoj čas ali da morda ne veste, kaj želite. Prav tako so lahko odločni, da vam prodajo najnovejšo dišavo ali dišavo, ki je tisti trenutek najbolj prodajana. Ampak ostanite močni! Verjetno se je težko upreti najnovejši steklenički, najnovejšemu vonju ki ga nosijo vsi zvezdniki. Ampak a je to resnično to kar si tudi vi želite? Je to resnično vonj, po katerem si želite dišati tudi vi?
Kako postopati v drogeriji oziroma parfumeriji?
Prodajnemu osebju povejte točno kaj si želite, ter kakšen učinek si želite da dišava pusti na vas.
Denimo primer: Želim, da je mehka in romantična. Všeč mi je cvetje še posebej vrtnice. «Potem vas lahko usmerijo v pravo smer. In bodite pošteni z vašim odzivom. Tukaj ne boste škodovali nobenemu občutku. Vi ste stranka. Če vam ni všeč kaj vam ponujajo to tudi povejte. Ne pozabite, ne kradite časa nikomur. Za svoj denar imate pravico dobiti dišavo, ki vam kar se da najbolje ustreza. Prvi vtisi z vonjem so zelo pomembni, a hkrati je potrebno počakati vsaj pol ure, da se vonj na vaši koži dejansko razdiši v to, kar vas bo spremljajo cel dan!
Sprašujte: Vprašajte prodajalca kakšne so note v tem vonu. To velja za dišave, ki so vam resnično všeč, in za dišave ki vam niso všeč- Vsak prodajni svetovalec bo imel listek z notami, ki so navedene za vsako dišavo. To vam bo omogočilo, da začnete trenirati svoj nos, glede katerih tega katerih not si želite v dišavi ali ne. To vam bo omogočilo, da omejite iskanje. Te informacije lahko vzamete s seboj v različne prodajalne. In ko se boste spraševali katere vonje naj preizkusite, boste po notah lahko omejili svoj izbor. Če je morda vanilija tista ki vam je všeč, boste preprosto vprašali samo po dišavah, ki dišijo po vaniliji. Veste kako zelo boste tako zmanjšali vaš izbor in koliko časa boste prihranili?
To je najhitrejši in najlažji način da včasih odpraviti dišave, še preden jih je treba sploh testirati. Ko gre za parfume, se nagibamo, da se izgubimo v lepoti številnih različnih vonjev in ga je težko zožiti, saj vemo, da nas velikokrat kupijo tudi prekrasne barve in prelepe stekleničke. Naj enkrat zmaga vonj.
Tako naši prvi trije koraki so za nami. Vas zanima kaj še imamo na zalogi z vas? Prihajajo še trije bolj zanimivi koraki zato nikar ne zamudite tudi naše naslednje novičke.