Moč dišav in njihova obstojnost…

0
1116

Ste se kdaj vprašali zakaj so nekatere dišave bolj obstojne kot druge? Zakaj so nekatere bolj močne od drugih? Zakaj so nekatere precej dražje? Verjetno veste, da obstajajo različne vrste dišav. Najbolj poznana sta vam verjetno izraza PARFUM in TOALETNA VODA. Ampak ste vedeli, da ima PARFUM dve različici? Verjetno ne. No pa poglejmo razlike, da boste ob naslednjem obisku drogerije ali parfumerije točno vedeli kaj iščete oziroma katero obliko dišave iščete.

Ljudje velikokrat povezujemo ceno dišave s kvaliteto znamke. Kar pa vedno ni res. Potrebno je pogledati kateri tip dišave imate pred seboj. Ni vseeno. In naj vas ne zadeve, da morda 30 ml neke dišave stane 1 x manj kot druge v enaki kolčini. Morda ni kriva le dišava, morda ni kriva znamka, morda je kriva oblika dišave. In prav oblika dišave daje ceno neki dišavi – ločimo namreč kar štiri oblike dišav, ki pa se med seboj močno razlikujejo, tako po ceni kot moči.

alternative-1851027_960_720

Poznamo:

PARFUM (Perfume) – najdražja različica. Najbolj obstojna in iz tega razloga tudi najdražja. Vsebuje kar do 40% dišavnih esenc (sestavin).  Doziranje čistega parfuma je priporočljivo po kapljicah, saj je zares koncentriran. Običajno so parfumi pakirani v najmanjših embalažah, ravno zaradi manjšega nanosa in pa seveda cene. Cena parfum namreč krepko presega cene ostalih oblik dišav. Res pa je, da so tudi najbolj cenjene, ter zato verjetno tudi najlepše oblikovane embalaže. Lahko bi rekli, da gre za neko prestižno različico dišav.

PARFUMSKO VODO (Eau de parfum) – malce cenejša različica. Primerna je za redno dnevno uporabo. Vonj je še zmeraj zelo obstojen, zelo koncentiriran, saj vsebuje kar 10-25 % dišavnih sestavin. Parfumske vodice se lahko nanese nekoliko več, saj je nekoliko manj koncentrirana kot sam parfum. Še zmeraj, pa so tudi pri parfumskih vodah embalaže nekoliko manjše oziroma je vsaj nakup manjših bolj popularen.

TOALETNO VODO (Eau de toilete) – Cenejša in veliko manj obstojna (čeprav tudi to ni zmeraj pravilo). Vsebuje 5-10% dišavnih sestavin.  Verjetno najbolj prodajana oblika, saj je tudi po kvaliteti in količini najbolj cenovno prijazna povprečnim potrošnikom. Seveda je poraba nekoliko večja kot pri predhodnicah. To je zagotovo najbolj prodajana oblika dišave.

KOLONJSKO VODO  (Eau de cologne) – Vsebuje veliko manj dišavnih sestavin – tudi do samo 3%. Je zelo slabo obstojna in se jo praktično redko uporablja, saj ljudje raje posegajo po bolj obstojnih in ne veliko dražjih toaletnih vodah.

Torej ko boste naslednjič v drogeriji ali parfumeriji iskali svojo najljubšo dišavo, razmislite katero obliko iščete oziroma kaj želite kupiti. Ljudi velikokrat zmede razlika v ceni. A največkrat je razlika v ceni prav posledica v različni obliki dišav. Zagotovo so toaletne vode najcenejše verzije, a če potrebujete nekaj zelo obstojnega, vam priporočamo, da posežete po parfumu. Morda bo malce dražji, a posledično bo verjetno tudi poraba nekoliko manjša.

Ponovno pa se je potrebno zavedati, da lahko pride do razlik v obstojnosti tudi zaradi tipa vaše kože. Nobena dišava, ne glede na obliko, ni na vsakem tipu kože enako obstojna.

Izbira je seveda povsem in izključno vaša. Sedaj poznate razlike. Sedaj veste, kaj lahko od posamezne oblike dišave pričakujete. Vaša naloga je samo, da izberete, najbolj primerno dišavo ter seveda najbolj primerno obliko dišave za vas.

PUSTITE KOMENTAR

Napišite komentar
Vnesite vaše ime tukaj